måndag 7 oktober 2013

DET DÄR MED ATT DET VAR BÄTTRE FÖRR

Jag har en fråga till er från förr. Har ni aldrig målat naglarna? Kanske var ni, i den bättre tiden "förr" inte stressade och målade naglarna i samma veva som ni tog på er skorna för att bege er ut på fest. Kanske hade ni tid och lust att sitta still i flera timmar för att inte förstöra lacket. Kanske var det bättre förr. Vad vet jag. Nagellacket kanske inte kletade ner hela lägenheten, kläderna, dig själv, din sambo och din katt helt enkelt i väntan på att det skulle torka. Men i dag gör det det. Därför blev jag så otroligt glad att det äntligen kommit ett spray som gör att lacket torkar snabbare. Det var på tiden. Och om det nu inte var så att det på den "bättre" tiden förr fanns nagellack av utomjordisk typ. Vad säger ni om det här? Vavavavava?

Det där med torktid på nagellack kan i alla fall inte varit bättre förr..


























/Med vänliga, undrande hälsningar från nutiden

1 kommentar:

  1. Lacken torkade inte fortare förr men i mitt fall så tog jag mammas gamla lack som stod i badrumsskåpet och som egentligen hade ett utgångsdatum någon gång i mitten av 80talet. Det var ju segt som snor när det kom ut ur flaskan och inte konstigt då att det torkade på sekunden när det hamnade på naglarna.
    Alternativ två kan också vara att man nöjde dig med ett ynka lager, vilket också torkar på 2 sekunder... det är ju när man enviset ska ha på det 2 lagret + överlack som man sitter där och inte vågar röra sig på flera timmar.
    Men... bara en tanke från toa. Inget stöd från någon forskning alls.

    SvaraRadera