måndag 12 augusti 2013

Fast han hade nog fan också varit avundsjuk..

Jag längtar nog till hösten. Jag längtar efter varm kyla. Kan man säga så? Som idag. Inte för varmt, inte för kallt. Utan alldeles lagom. Precis som det ska vara i det avlånga landet falukorv. Lagom. Men det får inte bli för kallt. För då blir vi gnälliga och bittra över att grannen vann 72 miljoner på Bingolotto (som vi för övrigt tycker är så tramsigt att spela) och nu har köpt sig värme och lycka Karibien under de kalla månaderna i svea rike.

Men, jag tänker inte bli såndär i år. Jag tänker inte bli avundsjuk på grannen. Jag tänker inte gnälla över minusgrader. Jag tänker komma ihåg den varma sommar som bjudit på allt vad en sommarsemestet ska. Grillkvällar, öl på uteservering, glass i solen, bad i havet. Sådant som man ska komma ihåg under de gråa, regniga, kalla, snöiga månaderna... Snö. Kallt. Minusgrader. Solljuset, vad är det?! 


Det är fan svårt att vara glad för grannens skull.


1 kommentar:

  1. Det är sjukt egentligen hur mycket man kan längta efter att få frysa lite... eller iaf bara få behöva ta en tröja om axlarna. Att få bära kläder över huvud taget utan att dö av värmeslag!
    Lite falukorvslagom var definitivt vad vi behövde. ;)

    SvaraRadera