onsdag 23 januari 2013

Vilken maskin skulle du börja på sa du? Den? Okej, då väljer jag att börja en maskin före dig.

Jag måste bara dela med mig av en grej jag var med om för ett tag sen. Historien utspelar sig i omklädningsrummet på mitt gym. Jag var i färd med att byta om för att träna och bredvid mig befinner sig två kvinnor, i övre medelåldern. De pratar lite om ditt och datt och utvärderar passet de nyss varit på.

Då utbrister den ena kvinnan: -Åh nej, jag har glömt extra trosor.
Varpå den andra kvinnan svarar: -Åh, det är väl jobbigt, det har hänt mig någon gång också. 


Här reagerar jag såklart, och tänker rent spontant när jag hör detta. -"Usch ja, vad störigt. Men det är ju bara byta när du kommer hem". 

Så tänker inte denna kvinnan. För hennes nästa kommentar är: - Ja, alltså, det blir ett sånt dilemma. Ska man träna utan trosor eller ska man gå hem utan. Det är frågan.
 


Är det bara jag? Eller? 








1 kommentar: