måndag 28 oktober 2013

Vikten av vikt-tankar

Idag vägde jag in på ca 11 kg mer än jag gjorde när jag vägde som allra minst. Jag har alltså gått upp dryga 11 kg sen i mars. Jag väger fortfarande på gränsen under vad jag borde, men jag är på väg ditåt. Det jag idag reagerade på var att jag inte brydde mig särskilt mycket om de där siffrorna som vågen visade. De spelade ingen roll eftersom jag de senaste dagarna ändå känt mig helt okej nöjd med min kropp. Jag är inte tjock. Det vet jag nu. Jag har kommit till den punkten där jag fokuserar på annat som känns viktigare och där jag värderar mig själv utifrån andra kvaliteter. Det kallas acceptans.

Idag väger jag 11 kg mer än jag för ett halvår sedan ens kunde fundera över på att acceptera. Idag kan jag inte acceptera att väga 11 kg mindre än vad jag gör nu. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar