tisdag 12 februari 2013

Årets bästa tisdag

Semledagen, fettisdagen, fastlagstisdag.. Ja, kalla det va ni vill. Jag kallar det den bästa tisdagen på hela året. Semlan är min absoluta favoritbakelse. Eller, ja, ihop med prinsessbakelse, budapestrulle, marängtårta, cheesecake och.. Listan är lång, jag kan inte bestämma mig för vilken som är min favorit.. Men idag är det semlan.. Och prinsessbakelsen och budapestrullen och.. Vi ger upp det där..

Min semla ska vara stor, saftig och bestå av ungefär 95% mandelmassa. Egentligen skulle man kanske kunna säga att det är mandelmassan jag är ute efter. Semlebullen och grädden gör bara mandelmassan mer njutbar.

Åh, jag längtar efter årets första semla! Hallelujah! Jag kanske skulle fråga min karl om vi ska dela på en semletårta ikväll, det borde täcka behovet av semla för idag. I alla fall till 10%.

Recept: Klassiska semlor
Bilden är tagen från Ica.se- som för övrigt har väldigt underskattade semlor. För de är helt fantastiska tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar