onsdag 16 januari 2013

Easy-cheesy

 
Keso, ägg, mjölk och mandelolja (som såklart fick sig en extra sniff). Höfta och blanda. In i ugnen på 200 grader. Jag körde på tills jag tyckte den såg klar ut. Och vips, världens enklaste ostkaka hade bildats. Men enkelheten och bristen på många ingredienser är icke att förakta, för ack så god den blev!



Fan......                                      ...wait for it...                                                 ...tastic!
 



Även några av de sista saffransbullarna gick åt ikväll. Med mandelmassa och vit choklad. Så jäkla goda, helt enkelt.





2 kommentarer:

  1. För oss ,eller vart fall för mig som inte riktigt vet vad "höfta till" betyder ...kan man få ett litet förtydligande i receptet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men ta typ 2 deciliter keso, ett ägg, och nån liten droppe bittermandelolja. In i ugnen, på 200 grader. Skicka en bild till mig så ska jag säga dig om det ser okej ut eller inte ;)

      Radera